söndag 23 oktober 2016

Vilodag

Det bästa med söndagar är ju att få vila. Viktor och jag besökte Långbro Värdshus igen och denna gång blev det deras omtalade Brunch. Som helhet var den lyxig och välplanerad, men smakmässigt var det främst pannkakorna å efterrättsbuffén som var av den nivån som jag hoppades.

Hade egentligen planerat att köra ett långpass med Ellinor i Hagaparken efter brunchen, men kroppen ville tydligen annat för jag vaknade med sjuk hals å feberkänsla. I slutändan var det rätt skönt ändå att slippa springa; det har regnat hela dagen och dessutom är mina ben helt galet sjuka efter gårdagens body step.

Jag försöker kurera förkylningen med havtorn, ingefära, honung och varm dryck. Köpte tillåme årets första glögg, som jag ska njuta av ikv. Har också förberett två olika soppor (broccoli å champinjon) för veckan, känns som rätt säsong för det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar